Reklama
 
Blog | Vojtěch Boháč

Sečteno, vytrženo: Fischer je bolševík a Topolánek gay!

Díky úsilí českých obrozenců v průběhu 19.století jsme si zachovali krásný český jazyk, s jehož pomocí je možno různými kombinacemi sedmadvati písmen dělat divy. V tomto článku si na příkladu z doby nedávno minulé přiblížíme jeho možné použití v předvolebních médiích, konkrétně v disciplně vytrhávání z kontextu. Sami si vyberte, která z uvedených možností je právě pro Vás ta nejatraktivnější...

1.stupeň

…dle níže uvedeného přepisu neformálního rozhovoru při focení pro „gay“ časopis LUI řekl sám pan Topolánek celkově 947 písmen, z nichž jde při jisté dávce fantasie a promazávání stvořit například tahle bombastická, čtenářsky velice vděčná věta:

„Bolševík a gay? To je Fischer.“

Reklama

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Výhodou je, že článek obsahující toto prohlášení bývalého ministerského předsedy bude chtít číst každý průměrný čech a strhne se kolem něj povyk, ktrerý deníku, jež jej uveřejnil přinese téměř okamžitě obrovskou popularitu. Stačí nízký vklad do rozhovoru a výsledky skvělé!

Ano, nevýhoda článku je v jeho poměrně snadné napadnutelnosti. I onen běžný čtenář se pak snadno dopídí ke skutečnosti, že tu něco nehraje…

2.stupeň

…již ne tak tvarovatelné, ale stále fantastické sdělení je možné stvořit i při zachování celých slov. Těch je v přepise Topolánkových odpovědí 171. Při vhodném odstraňování je tak možno získat pro Topolánka ne neobvykle vulgární prohlášení:

„Já nemám potřebu negaye. Mám tuhého tak jako ministr Fischer, ten gay.“


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Šokující a ne až tak napadnutelné sdělení (všechna slova při rozhovoru Topolánek použil, dokonce v uvedeném pořadí), které nám říká nejen to, že současný předseda Fischer je gay, ale také ukazuje například Topolánkův nedávný rozvod ve zcela jiném světle. Topol je zkrátka také gay!

Pro menší napadnutelnost tohoto výroku se už může i běžný čtenář pomalu ztrácet a Topolánek tak pro některé konzumenty médií získává punc nevolitelného hulváta, který řekne cokoli jen aby na sebe upoutal pozornost před volbami.

3.stupeň

…běžně používaná praxe nejčtenějších českých médií, kdy je vytržena z kontextu dokonce celá myšlenka. Výsledné sdělení pak může dopadnout třeba tak, jak jsme mohli nedávno sledovat napříč všemi médii:

„Gustav Slamečka, když jde opravdu do tuhého, tak uhne. A to ten Fischer, prostě je Žid, není to gay, a ten uhne ještě dřív.“

Tentokrát již téměř není šance rozeznat nepravdivost tvrzení. Zní docela věrohodně, není až tak konkrétní, ale možností osočit pro něj Topolánka je stále dost.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.stupeň

… je již myšlenka podaná v kontextu celého rozhovoru. Čtenářsky naprosto neatraktivní. Jediné, co se po zdlouhavém a bezobsažném čtení dozvíme je fakt, že Fischer je Židovského původu a přesvědčit jej na svou stranu není tak docela náročné. Nic co bychom nevěděli. Pravdivé, ale nudné a příliš fádní. Že je to jediné pravdivé? Co z pravdivosti, doba, zvláště ta předvolební nahrává emocím…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Základy byly položeny, odpovídající stupeň žurnalistické korektnosti nyní vyžadujte po svých oblíbených médiích…